МУЗИКАНТЪТ И МНОГО УВАЖАВАН ПО СВЕТА АУДИОФИЛ СРАДЖАН ИБЕН ПРЕДСТАВЯ ТОНКОЛОНИТЕ DAVIS COURBET No5 В СВЕТОВНОИЗВЕСТНИЯ СЪС СВОЯТА ОБЕКТИВНОСТ САЙТ 6MOONS.

МУЗИКАНТЪТ И МНОГО УВАЖАВАН ПО СВЕТА АУДИОФИЛ СРАДЖАН ИБЕН ПРЕДСТАВЯ ТОНКОЛОНИТЕ DAVIS COURBET No5 В СВЕТОВНОИЗВЕСТНИЯ СЪС СВОЯТА ОБЕКТИВНОСТ САЙТ 6MOONS.

Courbet No5

Синергия - градивно взаимодействие между нещата, в което качествата на резултата от него превишават тези на сумата от тях. То съществува между хора, Hi-Fi компоненти и аудио компании също.

Вземете например Оливие Визан и Саймън Лий. Единият ръководи търговския отдел в централата за тонколони на Davis Acoustics във Франция, чийто обемен каталог с говорители изработени от екзотични мембрани като графит, кевлар и въглеродни нишки снабдяват множество марки, като Apertura, Avantgarde Acoustics, Goldmund, Jadis и MBL, които са най-лесно разпознаваеми от всички. Другият преди е бил начело на April Music, но днес управлява Simon Audio Labs, които се намират в близост до Сеул, Корея.

Като приятели, те също така споделят една стая на аудиофилското изложение Munich HighEnd. След тазгодишната експозиция, Саймън отново придружи Оливие обратно до Троа (централата на Davis Acoustics), където заедно се насладиха на комбинирания плейър с усилвател SAG AIO на Саймън в комбинация с компактната трилентова подова тонколона на Оливие, позната като Courbet No5.

“Какво предпочиташ, бял сатен, черен пиано лак или светъл дъб? Мисля, че белия сатен с дървена основа изглежда страхотно.”

Съгласявам се с Оливие, който казва за себе си, че е инженер, оженил се за пианист, захванал се със семейния бизнес на баща си Мишел, който е свързан с проектиране и производство на тонколони. Тъй като вече имах под ръка системата на Саймън и в архивите ни имаше пълна рецензия за нея, днешното занимание започна. По-конкретно, бях решил да пиша за Courbet No5 и SAG AIO като система, разбира се с предварителното съгласие на производителите. Те оценяват, че читателите харесват системни тестове. Разбира се, това не означава, че вашите местни търговски представители на Davis Acoustics задължително ще имат на разположение SAG или пък обратното. Това просто е доказана комбинация, която ни привлече вниманието в Мюнхен и  лесно бих могъл да я изградя наново.

Courbet No5 е трилентова тонколона с четири говорителя и фронтално разположен фазоинвертор. Високочестотният говорител, с който тя е оборудвана е 28 мм куполен с копринена мембрана, 13 см кевлар за средите и два паралелно свързани 14 см нискочестотни говорителя направени от карбонови нишки. С височина малко под 1 метър, неангажираща тежест от 18 кг и хармонични пропорции (16 х 25,5 см), колоната е едно истинско Hi-Fi бижу. Честотите на срязване на филтъра са на 400 Hz и 4 kHz, за да бъде средночестотния звук с необичайно високи честоти. Чувствителността е 90 dB, а обявеният честотен обхват се разпростира в диапазон 50 – 25’000 Hz. Като се има предвид експертният опит на Оливие в проектирането / производството на напредничави говорители, човек не би очаквал обикновени такива. Ще му позволим да представи тези подробности, както и историята на създаването на No5. В крайна сметка Chanel нямат запазени права върху тази цифра. Що се отнася до името, Жан Дезире Гюстав Курбе е френски художник, считан за духовния ръководител на движението на реалистите във Франция през 19-ти век. Ангажиран да рисува само онова, което е виждал, той отхвърля романтизма и академичната конвенционалност на предишното поколение творци. От това кратко описание бихме могли да предположим, че Courbet No5 също е посветена на реализма, а не на романтичните интерпретации.

“Както можете да си представите, целта на Courbet No5 е да предложи красива и усъвършенствана тонколона с добър звук. За да остане привлекателно тънка, ние използваме говорители не по-големи от 5”, откъдето и произхожда името. Когато преди време представихме моята тонколона MV One в Швейцария, тя се считаше за извънземна в нашия каталог, където повечето от говорителите използват подобна мембрана от кевлар за средите. Добре сме запознати с тази технология, тъй като създаваме подобни говорители от самото начало на нашата фирма през 1986 г. Мембраните за басите очевидно трябва да са по-здрави, така че често използваме карбонови нишки, също както в този случай. Двата малки баса са паралелно свързани, правейки общата им повърхност 8,5”, разпределена между два мотора.

Технологията, която използвахме за високочестотния говорител е много интересна и ни отне доста време, за да я развием напълно. С цел намаляване на звуковите изкривявания, той има кухини дори зад окачването. Изображенията ще ви помогнат да разберете по-добре. Диаметърът на шпулата на високочестотния говорител е 28 мм, за да успеем да свалим честотния обхват до 1’000 Hz, а не 1’250 Hz, които са типични за 25 милиметровите шпули”. Напречното сечение на високочестотния говорител на Оливие ми напомня за заострената конусовидна геометрия на Лорънс Дики от Vivid Audio. “Корпусът на тонколоната е разделен отвътре, под средночестотния говорител и по-малкият отвор в горната задна част не е бас-рефлекс а декомпресионен отвор. Средите работят до 300 Hz. Фронталният отвор действително играе ролята на бас-рефлекс и за двата басови говорителя на тонколоната, които са монтирани в общ обем.

„На снимките на кабелите използвани за връзка вътре в тонколоните можете да видите, че кабела за високочестотния говорител е много тънък, а този за средночестотния е по-дебел, но и двата са от портфолиото на фирмата Hifi Cable et Cie и са изработени от тефлон. За басите, размерът на кабела отново е по-голям, за да е съобразен с по-високите изисквания за пренасяне на електрическа енергия. Високочестотния говорител е с висока чувствителност, което се комбинира много добре с това, че кабелните към него са тънки. За гамата Courbet многократно експериментирахме с голям брой разнородни кабели. Този за високите е наистина тънък. Бях изумен първият път, когато го видях. Той странно трансформира звука чрез увеличаване на мощността и същевременно намаляване на яркостта. Що се отнася до кевлара, ние го използваме от 33 години, този вече е шесто поколение. Харесваме материала, тъй като ни дава много информация, особено при средните честоти. Кевларната мембрана в Courbet No5 е еднаква за цялата серия, както и за гамата Balthus. Тя има специално покритие отзад, което я прави влагоустойчива. Тази пет инчова мембрана винаги е свързана с едноинчова намотка, което според нас е идеалната комбинация.“

“Merde saint“. Не звучи толкова стегнато, колкото “Holy shit”. И все пак Courbet No5 ме изненада веднага щом излезе от кашона и  монтирах фундаментите на колоните с четирите шестограмни болта. Трикът на леко уголемения куполен високочестотен и партниращия му умело изграден декомпресиран квази диполен средночестотен говорител се сдружиха за да предоставят на  новия ни усилвател Bakoon AMP-13R изходен тракт с изключително висока разделителна способност и прозрачност. Комбинацията от 0.5 Mhz DC усилвател с директно свързано крайно стъпало и променлив коефициент на усилване плюс тонколоните на Davis достигна максимално ясни детайли в много широка звукова сцена с голяма плътност на пространство.

Тук виждаме отвора на кевларната мембрана, който просто няма как да не е съучастник в това бързо, необуздано, добре отворено и свободно звучащо възпроизвеждане на вокалите.

Пълната противоположност на по-непрозрачните и въздържани  в горния среден и долния висок диапазон Zu Druid V, тази малка френска кула беше изключително информативна, но не и ярка в гореспоменатите гами. Както ми беше доставен(трябваше все пак да разбера колко време е ползван този комплект, ако въобще беше ползван) горния бас и ниските регистри също звучаха противоположно на Zu, като се усещаха леки и недоразсвирени. Първоначалните ми впечатления бяха свързани с одухотвореност и деликатност, но не и със суровата мощност необходима за бум-тряс.

Съставният 8,5-инчов нискочестотен говорител в ограничен кубичен обем очевидно няма как да раздвижи 18-инчов диполен въздух и в крайна сметка 5.25” средно/нискочестотен говорител на нашите Albedo Audio Aptica (9380€ за комплект) разположен в трансмисионна линия, засенчи No5 в ниско честотното му представяне. Дали това първоначално нежелание на баса е от ниските показания на километража – HiFi версията на миризмата на нов автомобил – или от спецификата в самоличността? Оливие, който по това време вече летеше към САЩ, трябваше да прецени, когато кацне.

Разглеждайки това, което вече беше кацнало по-рано, задната долна страна на всяка колона беше украсена с кокетна табелка, на която основните характеристики на модела стоят точно над черния терминал. Хубавите клеми за единично захранване бяха обвити във втулки от карбонови нишки.

Ето и поглед отблизо към артилерията от говорители. Обърнете внимание на много атрактивното скриване на всички крепежни елементи. Включените черни решетки с пълна дължина също допринасят към цялостния финес на замаскирането. Те се поставят на колоните чрез вградени магнити а не с грозни клеми и гумени уплътнения. Наскоро писах рецензия за конкурентни колони от Великобритания, чиято цена надхвърля тази на нашият герой почти двойно. С ръка на сърцето си смея да твърдя, че Courbet No5 сa изработени много по-изтънчено.

Дори самият корпус не е вездесъщата правоъгълна кутия позната на всички ни, а паралелограм като нашия Audio Physic Codex. Този дизайн е много по-труден за изпълнение.

Уебсайтът използва бисквитки (cookies) с цел помощ при покупка на стоки (за функционирането на т.нар. „Количка“) и за управление показването на настоящето съобщение. В случая не съхраняваме чувствителна информация в бисквитките. За повече подробности, моля посетете Декларация за бисквитките и личните данни.